woensdag 17 oktober 2012

Bulskampveld

Op deze regenachtige dag trokken we met 1 BAKO naar het bos in Beernem. Het was lange en vooral natte dag maar toch wisten we ons te amuseren. We kregen drie sessies, de eerste ging over kriebelbeestjes, vogels, muizen en voedsel. De tweede sessie heette 'Op een grote paddenstoel' en de derde ging over de kenmerken van een bos.


De tweede sessie vond ik het leukste. Deze kregen we op kleuterniveau, wat bij de andere twee niet het geval was. Alles werd uitgelegd aan de hand van een verhaal 'Op de grote paddenstoel' dat ging over kabouter Pinnemuts die op zoek was naar een geschikte paddenstoel om op te wippen. Het verhaal werd getoond aan de hand van grote tekeningen en was leuk geschreven in rijmpjes zodat we ook zelf het laatste woord van de zin wisten te raden. We gingen op zoek naar allerlei paddenstoelen en kwamen namen te weten waarvan we echt niet wisten dat ze bestonden, bijvoorbeeld: de honingzwam, de rodekoolzwam, de fopzwam. Het was echt een leerrijke dag!
Voor meer informatie over de verschillende activiteiten die je hier met kleuters kunt doen: http://www.west-vlaanderen.be/kwaliteit/Leefomgeving/bezoekerscentra/Pages/default.aspx

Op deze foto zie je op de boomstam de honingzwam en in het midden onder de boomstam de rodekoolzwam, een paarse paddenstoel.
Voor meer foto's en leuke weetjes: http://mijnleukstefotosbako.jouwweb.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten