vrijdag 12 oktober 2012

STAM & Planckendael

Gisteren, 11 oktober, trokken we met de studenten Bako (Bachelor kleuteronderwijs) naar Gent om daar wat kunst in het STAM en MSK te bezichtigen. Wie denkt dat een museum en kleuters toch helemaal niet samen gaan, heeft het fout. Ook voor kleuters kan kunst boeiend zijn, naar mijn mening is het SMAK net iets beter geschikt voor kleuters want dit museum handelt over moderne kunst terwijl het MSK meer de oude, religieuze kunst bevat. Hieronder zie je enkele afbeeldingen van de moderne kunst in het SMAK.




Daarna trokken we naar Planckendael. Dit zagen velen van ons toch al beter zitten dan die musea. Ook in Planckendael kregen we een rondleiding waarbij de gids leuke weetjes wist te vertellen over de dieren en ons ook uitleg gaf over de rondleidingen met kleuters. We zagen veel leuke dieren, waaronder Kai-Mook, een kleine bonobo en jonge giraffen.
Wist je trouwens dat je mijn gewicht 72 keer moet verdubbelen voor ik evenveel weeg als een olifant?!
Voor nog meer foto's: http://mijnleukstefotosbako.jouwweb.be/

2 opmerkingen:

  1. Is het SMAK niet te moeilijk voor kleuters? Was het leerrijke kunst in SMAK? Volgens mij lijkt Plankendael een zeer leuke dag voor kleuters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Planckendael is inderdaad een zeer leuke dag voor kleuters. De gids vertelde ons een aantal rondleidingen speciaal op kleutermaat en deze waren echt leuk en boeiend.
    Het SMAK viel wel nog mee. Veel van de kunst was op speelse wijze gemaakt of zeer eenvoudig. Dit zou kleuters kunnen inspireren. Zo was er bijvoorbeeld een kunstwerk dat gemaakt was met een gewone balpen. Door gewoon de hele tijd te krassen hiermee. Dit zou kleuters kunnen aanzetten om dit ook eens te doen en zo kunnen ze hun eigen kunst maken. Het MSK vond ik minder geschikt maar volgens onze gids is het toch ook interessant voor kleuters. Zij krijgen dan leuke verhaaltjes te horen rond de kunst.

    BeantwoordenVerwijderen